Ξεβουλωμένο γράμμα... για το βουλωμένο ρέμα!
Δεν αναρωτήθηκε κανείς από την τεχνική υπηρεσία του δήμου, ποια ήταν τα αίτια; Γιατί άφησαν να αιωρούνται οι εντυπώσεις, ώστε για κάποιους από τους απλούς πολίτες να φταίει το αντλιοστάσιο, για άλλους ο μεγάλος όγκος ομβρίων υδάτων, για άλλους ο μη καθαρισμός των ρεμάτων ή οι στενώσεις των πλακοσκεπών οχετών στην κάθοδο των υδάτων από τον Αράκυνθο, κυρίως στο ρέμα της Αγριλιάς; Πέρασαν σχεδόν εννέα μήνες και δεν έγινε ένας έλεγχος, μια μελέτη τέλος πάντων, ώστε να έχουμε την συνολική εικόνα και τα ανάλογα απαραίτητα αντιπλημμυρικά έργα! Ούτε τα φρεάτια δεν καθαρίστηκαν έως σήμερα.
Ν. Μπελογιάννη και Αθανασίου Διάκου |
Ν. Μπελογιάννη και Αθανασίου Διάκου |
Ας τα πάρουμε με την σειρά. Στην παρακάτω φωτογραφία σημειώνεται με κύκλο η περιοχή Ροϊδούλα.
Στην συνέχεια στην αεροφωτογραφία της Google φαίνεται αριστερά ο συνοικισμός «Αγίου Παύλου» ή «Ταμπακαριά», όπως εμφαντικά ονομάζουν την περιοχή όσοι έχουν ακόμη και σήμερα, εμμονικά την αίσθηση ανωτερότητας από τους κατοίκους της περιοχής, αδιαφορώντας τραγικά και για το μέλλον της περιοχής και των ανθρώπων της. Έγραφε η "ΑΙΤΩΛΙΚΗ" εβδομαδιαία εφημερίδα, που εκδίδονταν στην Ιερά Πόλη του Μεσολογγίου, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 1963.
Είναι εμφανές πως οι έξυπνοι μηχανικοί της δεκαετίας 1970 ολίγον Παπαδοπουλικοί και ολίγον Καραμανλικοί δεκτικοί στον πασοκικό αέρα, παράλληλα με τα έργα που είχαν αναλάβει, έστρεψαν το ρέμα προς τα ανατολικά και δεν σκέφτηκαν πως αυτό είναι ενάντια στην φύση. Δεν πάνε πίσω βέβαια και οι ιδιοκτήτες της «Motivo» (κάπου άκουσα πως είχαν σχέση με τον Σιμίτη), οι οποίοι έβαλαν τις εργάτριες να δουλεύουν μέσα στην υγρασία, σχεδόν μέσα στη θάλασσα που μπαζώθηκε. Αποκάτω στην φωτογραφία αριστερά η περιοχή πριν το 1960** και δεξιά μετά το 2015.
Προχωρώντας προς τα Λυόμενα λίγα μέτρα αριστερά συναντάμε την οδό Σπύρου Μουστάκη (σύμφωνα με την google) ή Βασιλείου Φερέτη Ιατρού Φερέτη (σύμφωνα με κάποια πινακίδα), που οδηγεί στο Νέο Νοσοκομείο Μεσολογγίου.
Πάμε πίσω στο 2002. Σιδηροδρομική γραμμή Αγρίνιο - Κρυονέρι! «Ο προεκλογικός πυρετός χτυπάει κόκκινο, η κάθε πλευρά αναλώνεται σε ψηφοθηρικά τρικ και κόλπα, ενώ ταυτόχρονα οι προετοιμασίες για τους Ολυμπιακούς έχουν πάρει τα πάνω τους. Ο τότε υπουργός Μεταφορών, και συμπτωματικά επί σειρά ετών βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας, Χρ. Βερελής, σε μια κίνηση – ματ, καταφέρνει να εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για την ανακαίνιση και επαναλειτουργία της γραμμής Κρυονέρι-Αγρίνιο. Η χρηματοδότηση ανερχόταν στα 10 εκατομμύρια ευρώ.» Εδώ η πηγή! Η σιδηροδρομική γραμμή ακολουθεί την ίδια χάραξη. Έλα μου όμως, που η παλαιά γραμμή είχε και γεφυράκια που δεν τα έλαβαν υπ' όψιν τους οι νέοι σχεδιαστές! Ένα μάλιστα που το θυμούνται οι εν ζωή κάτοικοι της περιοχής περνούσε πάνω από ένα χαντάκι στο οποίο είχε πνιγεί ο Αποστόλης Φίκας. Όπως φαίνεται σε αεροφωτογραφία της περιόδου 1945 - 1960 δεξιά βρίσκεται το ρέμα της Ροϊδούλας και αριστερά μια άλλη κοίτη παράλληλα στις γραμμές του ΟΣΕ η οποία ενώνεται με αυτήν που κατεβαίνει από την οδό Ναυπάκτου. Στο σημείο Β ήταν το γεφυράκι του ΟΣΕ κάτω από το οποίο διοχετεύονταν τα νερά στη θάλασσα, εκεί που είναι σήμερα το 3ο Δημοτικό σχολείο.
Γ. Διαχωρισμός των ομβρίων υδάτων από τα λύματα…. Ιδιαίτερος οχετός μόνο για τα λύματα. Tα όμβρια να ακολουθούν την φυσική ροή τους. Στο παραπάνω σημείο όπου κάποιοι κακώς έχουν σπάσει το τοιχίο για να φύγουν τα νερά στην Κλείσοβα, να γίνουν αριστερά και δεξιά προς την θάλασσα, οχετοί οπλισμένου σκυροδέματος με κλίση, για την αποφυγή υπερχείλισης προς την περιοχή Ταμπακαριά και Αλμυράκι και ανακύκλωσης των ομβρίων υδάτων.
* ΠΗΓΗ Κυριακή 24 Νοεμβρίου 1963
** http://gis.ktimanet.gr/wms/ktbasemap/default.aspx
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου