Έργα και ημέρες ακατάσβεστων φιλοδοξιών

 


Του Δημήτρη Αθ. Αλεξανδράκη


 
Αν βλέπατε να δημοσιεύεται ελεύθερα στο διαδίκτυο πίνακας με τίτλο "Πολιτικώς ορθή γλώσσα" που θα πήγαινε το μυαλό σας; Βρέθηκε άραγε η άκρη για να ξεκαθαρίσει το τοπίο, ώστε επί τέλους να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε; Τί θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς, βλέποντας τον παρακάτω πίνακα; Ο πίνακας περιέχεται στην παρουσίαση της καθηγήτριας Αγγελικής Γιαννικοπούλου (Παιδική Λογοτεχνία) του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ) του Ε.Κ.Π.Α., με θέμα "Ιδεολογία στην Παιδική Λογοτεχνία"; Μπορείτε να την κατεβάσετε σε μορφή pdf από την διεύθυνση, Πολιτική ορθότητα - Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΕΚΠΑ.
Πολιτικώς ορθή γλώσσα (4/4)

  Σύμφωνα με τον παραπάνω πίνακα περί πολιτικής ορθότητας δεν πρέπει να λέμε ψοφίμι, αλλά ο "προσωρινά ανίκανος να μεταβολίζει". Ας δεχτούμε πως η λέξη ψοφίμι, έχει μακρά ιστορία και για όποιον προσπαθήσει να την ετυμολογήσει θα είναι κουραστικό. Τί θα καταλάβει όμως το νήπιο, αν του πεις πως οι ύαινες τρώνε "τα προσωρινά ανίκανα να μεταβολίζουν"; Κατανοεί άραγε ένα τετράχρονο τις λέξεις νεκρός ή πεθαμένος; Τί προσπαθεί να μας πει η ποιήτρια; Να αλλάξουμε την γλώσσα ή την συμπεριφορά;
   Δεν είναι προσβολή να πεις σε κάποιον πως είναι προσωρινά ανίκανος να μεταβολίζει; Το ίδιο νόημα δεν έχει; Ας υποθέσουμε πως θέλω να υποτιμήσω την κυρία Γιαννικοπούλου. Θα εκφράσω την άποψή μου για το μάθημά της και θα πω ευθέως πως είναι ψοφίμι του ΕΚΠΑ. Δηλαδή αν πω πως είναι προσωρινά ανίκανη να μεταβολίζει την γλώσσα δεν την προσβάλει;
   Ως γνωστόν στην Ελλάδα η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή ξεκινά από την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Πριν καλά καλά τα παιδάκια μιλήσουν, τα εμπλέκει σε μια ιδεολογία ή διαστροφή, όπως θέλετε πείτε το. Ας επικεντρωθούμε στη λέξη ανήθικος, που η πολιτική ορθότητα προτείνει να την αλλάξουμε και αντ' αυτής να λέμε: άτομο με προσωπικό, μη παραδοσιακό σύστημα αξιών. Θα καταλάβουν και θα λένε τα παιδάκια της προσχολικής ηλικίας, θέλοντας να προσδιορίσουν την ανηθικότητα κάποιου, το κατεβατό "άτομο με προσωπικό, μη παραδοσιακό σύστημα αξιών", αντί του ανήθικος; Μήπως τα λέει για τους μεγάλους;
   Σύμφωνα με το σύνταγμα της Ελλάδας (όπως μεταφέρθηκε στη δημοτική γλώσσα με το Β’ Ψήφισμα της 6ης Μαρτίου 1986 της ΣΤ’ Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων και όπως αναθεωρήθηκε με το Ψήφισμα της 6ης Απριλίου 2001 της Ζ’ Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων, το Ψήφισμα της 27ης Μαΐου 2008 της Η’ Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων και το Ψήφισμα της 25ης Νοεμβρίου 2019 της Θ’ Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων, που δημοσιεύθηκε στο Φ.Ε.Κ. 187/Α’/28.11.2019) στο MEPOΣ ΔEYTEPO - Aτομικά και κοινωνικά δικαιώματα 'Αρθρο 16: (Παιδεία, τέχνη, επιστήμη) άρθρο 2 αναφέρονται τα εξής:
"H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική,  πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες." Σύμφωνα με αυτό το άρθρο, το κράτος έχει την υποχρέωση μέσω των διδασκάλων, να άγει τους πολίτες του και στην παραδοσιακή ηθική της κοινωνίας. Ποιός αναλαμβάνει την ευθύνη, να αποκαλούνται από τούδε και στο εξής, οι έννοιες μη ηθικόν ή ανήθικον, όπως έχουν καθιερωθεί και εκφράζονται έως σήμερα, με την έκφραση "άτομο με προσωπικό, μη παραδοσιακό σύστημα αξιών";


   Ας δούμε στην συνέχεια μια ενδιαφέρουσα περίπτωση ενδεχόμενης διαστρέβλωσης! (εδώ η είδηση από την ΕΡΤ) Το άρθρο έχει τον τίτλο, "Βιασμός από ιερέα: Στο φως η σοκαριστική κατάθεση της ανήλικης για όσα έζησε"Προς το τέλος του άρθρου αναφέρονται τα εξής: 
"...Εις βάρος του ιερέα ασκήθηκε ποινική δίωξη και για το αδίκημα της πορνογραφίας, ενώ στο φως ήρθε ήδη δεύτερη καταγγελία 19χρονης για ανήθικη πρόταση από τον ιερέα, με τον ίδιο να αρνείται κάθε κατηγορία...".
Ακολουθώντας τις παραινέσεις της κυρίας Γιαννικοπούλου, ο νέος πολίτης πρέπει να διαπαιδαγωγηθεί και να αποδίδει την παραπάνω είδηση, έτσι ώστε να μην προσβάλει(;) το πρόσωπο του ιερέα, αποκαλώντας τον ανήθικο. Έτσι πιστεύουν οι ακόλουθοι της πολιτικής ορθότητας. Το κείμενο θα πάρει την μορφή:
 "...Εις βάρος του ιερέα ασκήθηκε ποινική δίωξη και για το αδίκημα της πορνογραφίας, ενώ στο φως ήρθε ήδη δεύτερη καταγγελία 19χρονης για κάποια πρόταση από τον ιερέα, ο οποίος είναι άτομο με προσωπικό, μη παραδοσιακό σύστημα αξιών.  Ο ίδιος αρνείται κάθε κατηγορία...".
   Εδώ όμως αρχίζουν τα ερωτήματα! Είναι όλες οι πράξεις του ιερέα μη παραδοσιακές; Έχει απωλέσει δηλαδή ο ιερέας, όλο το παραδοσιακό σύστημα αξιών; Τί απαντά η κυρία Αγγελική Γιαννικοπούλου του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ) του ΕΚΠΑ; Όπως τοποθετεί το ζήτημα, αφήνει να αιωρείται η εντύπωση ότι ο ιερέας μπορεί να είναι και απατεώνας, ληστής, κλέφτης, έμπορος ναρκωτικών, φονιάς και ότι ακόμη μπορεί να συμπεριλαμβάνεται στον Ποινικό Κώδικα! Μήπως επιβάλλεται να το συζητήσει με τους ειδικούς περί την Νομικήν Επιστήμην και την Φιλολογίαν και να σταματήσει τις αυθαίρετες προσεγγίσεις εις ότι αφορά την διδαχή της Ελληνικής Γλώσσας στην Προσχολική Εκπαίδευση; Δικαιούται να κατευθύνει τα νήπια, προς οποιαδήποτε ιδεολογία εκείνη προτιμά;


Εξετάσθηκε και αποφασίσθηκε πρώτα από την κοινωνία, με ποιά μέθοδο τα παιδιά θα γίνουν άνθρωποι με σπουδαίο χαρακτήρα ή διενεργείται εν αγνοία μας κάποιο πείραμα στο όνομα μιας υποτιθέμενης ειδίκευσης;

" "ὅταν δὲ κρηπὶς μὴ καταβληθῇ γένους ὀρθῶς,
ἀνάγκη δυστυχεῖν τοὺς ἐκγόνους."*

δηλαδή

"Όταν τα θεμέλια του γένους δεν τοποθετηθούν ορθά
αναγκαστικά θα δυστυχήσουν οι απόγονοι"

* Απόσπασμα από το "Περί παίδων αγωγής" - "Ηθικά" του Πλουτάρχου. Ο Πλούταρχος (έζησε το 45 -120 μΧ) ήταν Έλληνας ιστορικός, βιογράφος, φιλόσοφος και δοκιμιογράφος.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πληροφορίες ἀπό τὰ δημοτικά τραγούδια γιὰ τὴν «κλιματική κρίση»

Ἐθνική καὶ πολυεθνική κυριαρχία τῆς Ἑλλάδος!

Στὴν μνήμη τοῦ Μιχάλη Χαραλαμπίδη