Τί δουλειά έχεις εσύ στην Mazedonien;

Του Δημήτρη Αθαν. Αλεξανδράκη

  Κάποιοι  αναδημοσιεύουν μια ρήση του Αϊνστάιν. Λέει λοιπόν ο Αλβέρτος Αϊνστάιν: «Ο εθνικισμός είναι μια παιδική ασθένεια της ανθρωπότητας που πρέπει να ξεπεραστεί. Είναι η ιλαρά της ανθρωπότητας.»
 Θα πω μόνο το εξής. Αυτή τη στιγμή το εμβόλιο το έχει η Γερμανία και ψάχνει εθελοντές στην Ελλάδα για τον εμβολιασμό. Για τον εθνικισμό φυσικά στην πΓΔΜ κουβέντα. Φαίνεται πως για τους Σκοπιανούς, υπάρχουν άλλοι γιατροί, Ρώσοι, Βούλγαροι, Σέρβοι... Φυσικά τους Αμερικάνους και τους Γερμανούς δεν τους καίγεται καρφί γι' αυτό, για τον εθνικισμό των Σκοπιανών δηλαδή. Τους ενδιαφέρει - γι' αυτό και σπρώχνουν δυνατά, προκειμένου να περάσει η συμφωνία των Πρεσπών - να ενεργοποιηθούν το δυνατόν συντομότερα, οι πηγές κέρδους γι' αυτούς.
 Την αντίδραση των Ελλήνων στα σχέδια των ξένων παραγόντων την ερμηνεύουν ως βλακώδη εθνικισμό. Αυτοί που δεν μπορούν να μοιάσουν στο μικρό νυχάκι των ποδιών του Γκαίτε και του Νίτσε θα προσδιορίσουν την ιστορία ενός έθνους; Γιατί το πλέον λογικό επιχείρημα το παρακάμπτουν οι Γερμανοί στα ΜΜΕ. 


  Αν οι σημερινοί Έλληνες δεν έχουν καμιά σχέση με τους αρχαίους Έλληνες και τον Αλέξανδρο γιατί να έχουν οι Σκοπιανοί;
Οι "φίλοι" μας όμως και ίσοι υποτίθεται στην Ε.Ε. Γερμανοί, δεν πράττουν το λογικό. Να κατευνάσουν τους εκατέρωθεν εθνικισμούς! 
Υποχωρούν στρατηγικά, απέναντι στην ενίσχυση του εθνικισμού των Σκοπιανών από τους Ρώσους;

Το μεγάλο ερώτημα κάθε Έλληνα με στοιχειώδη λογική είναι:
"Τί θέλουν αυτοί εδώ;"

 Τώρα όσον αφορά στην αντικειμενική μελέτη του ζητήματος του εθνικισμού χρειάζεται κόπο και χρόνο. Ο εθνικισμός ανάλογα στην πλευρά που βρίσκεσαι, έχει άλλοτε θετικά και άλλοτε αρνητικά αποτελέσματα. Σύμφωνα με τη δική μου προσέγγιση, χρειάζεται να αναθεωρήσουμε πολλά, γιατί ο εθνικισμός, κείται ανάμεσα στον υποεθνικισμό και στον υπερεθνικισμό. Ποια θέση σ' αυτό το φάσμα θα καταλάβει ο εθνικισμός του κάθε πολίτη, καθορίζεται θα μπορούσαμε να πούμε, από τον συνδυασμό και το μέγεθος της γνώσης/αμάθειας, της αντίληψης και αποδοχής της κοινής/μη κοινής (διαβίωσης, γλώσσας, καταγωγής, ιστορίας, θρησκείας, πολιτισμού κλπ),  της αγριότητας/πραότητας, της φιλαλληλίας/μισαλληλίας, της ιδιοτέλειας/ανιδιοτέλειας, της συμπόνιας/απονιάς, του δογματισμού/αντιδογματισμού και τόσων άλλων στοιχείων που ορίζουν την συμπεριφορά των ανθρώπων.
 Για μια πρώτη ιδέα περί εθνικισμού δείτε εδώ και περί υπερεθνικισμού εδώ. Για τον υποεθνικισμό δείτε γύρω σας, πως άλλαξε μέσα σε λίγα χρόνια η Ελλάδα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πληροφορίες ἀπό τὰ δημοτικά τραγούδια γιὰ τὴν «κλιματική κρίση»

Ἐθνική καὶ πολυεθνική κυριαρχία τῆς Ἑλλάδος!

Στὴν μνήμη τοῦ Μιχάλη Χαραλαμπίδη